Uniwersytet Dziecięcy
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Strona główna
Aktualności
Informacje organizacyjne
Do poczytania
O Uniwersytecie
Kontakt
MATEMATYKA nie musi być straszna - oswoić POTWORA - artykuł dr Katarzyny Marciniak-Paprockiej
Szanowni Państwo,
Wśród wielu szkolnych przedmiotów to matematyka bardzo często wskazywana jest jako ten, który sprawia uczniom wiele trudności. Faktem jest, że umiejętności matematyczne dziecko nabywa i ćwiczy dużo wcześniej niż podejmuje edukację szkolną. Okazuje się jednak, że usystematyzowanie wiedzy matematycznej w nauce przedmiotu okazuje się dla uczniów kłopotliwe.
Ale od początku...
Dzieci na bardzo wczesnym etapie rozwoju poznają podstawowe kształty, ich umiejscowienie w przestrzeni – czym innym jest zabawa tzw. sorterami, w których zadaniem dziecka jest przyporządkować odpowiedni kształt do odpowiedniego otworu. Następnie uczymy dzieci liczyć – ile masz paluszków, policzmy schody, bawimy się również wielkościami – patrz jak dużo ptaszków, ile chcesz zupki – mało, a lodów – duuużo.
Must have każdego dziecka, artykuł dr Katarzyny Marciniak-Paprockiej
Dzień dobry po wakacjach! Cieszę się na kolejne spotkanie z Państwem i zapraszam do lektury.
W XXI wieku zewsząd możemy usłyszeć lub zobaczyć coś co powinniśmy mieć na własność. Reklamy zamieszczone na bilbordach, w gazetach, telewizji, Internecie wskazują ciągle atrakcyjne produkty, które powinien posiadać każdy duży lub mały człowiek. Wiele z nich ma ułatwiać nam życie, ale w efekcie bardzo często pustoszy portfel. Kampanie marketingowe szczególnie na sile przybierają w okresach około świątecznych (Boże Narodzenie, Dzień Dziecka itp.). Przesłanie płynące z ekranu mówi –
Musisz mnie mieć! Chcesz być zdrowy, piękny, młody atrakcyjny – po to jestem ja. Chcesz, żeby Twoje dziecko było zdrowe, szczęśliwe – kup mnie!
Inny nie znaczy gorszy - artykuł dr Katarzyny Marciniak-Paprockiej
W naszej Uczelni obchodziliśmy właśnie pewną uroczystość.
Dni Integracji
. Obchody Dni Integracji zbiegły się z IV Międzynarodowym Kongresem Inkluzji Społecznej. Dla nas, społeczności akademickiej to szczególny czas.
Ale od początku!
Wiele lat temu, siedlecka uczelnia jako pierwsza w Polsce wskazała, że oprócz osób pełnosprawnych należy kształcić również osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Bardzo wielką rolę i duży wysiłek włożył w to prof. Lesław W. Szczerba, Rektor uczelni w latach 1993-1999. Powiedział on wówczas znamienne słowa: „Uniwersytet mój widzę ogromny”.
Zaburzenia percepcji wzrokowej - artykuł dr Katarzyny Marciniak-Paprockiej
Na naukę, a następnie ćwiczenie umiejętności czytania i pisania ma wpływ wiele czynników. Jednym z zasadniczych utrudnień są
zaburzenia w zakresie percepcji wzrokowej
, które mogą być jedną z przyczyn dysleksji.
Zasadniczą sprawą w przypadku stawiania diagnozy jest odróżnienie wad wzroku od zaburzeń w zakresie analizatora wzrokowego. Zdarza się, że, dziecko siedząc w ostatnich ławkach w klasie szkolnej wierci się, przepisuje z tablicy z błędami a następnie przyswaja błędnie zapisane treści. Ma to zdecydowanie wpływ na jakość kształcenia i wspomniana sytuacja z całą pewnością budzi niepokój. Jednak kiedy uczeń zostanie przesadzony bliżej, a dodatkowo rodzice zadbają o badania okulistyczne a dokonana korekta wady wzroku niweluje problem nie mamy styczności ze wspomnianym przeze mnie zaburzeniem.
Lateralizacja - artykuł dr Katarzyny Marciniak Paprockiej
Dziecko, od momentu urodzenia, aż do chwil kiedy podejmie edukację w szkole musi nabyć wiele umiejętności. Rodzice nie zawsze uświadamiają sobie, jak ważne są codzienne czynności i ćwiczenie podstawowych sprawności w zakresie funkcjonowania ciała, w obrębie motoryki małej i dużej.
Jedną z podstawowych i niezmiernie ważnych jest
lateralizacja
.
Strona 3 z 4
pierwsza
<
1
...
3
4
>
ostatnia